Welcome to the Podiatry Arena forums

You are currently viewing our podiatry forum as a guest which gives you limited access to view all podiatry discussions and access our other features. By joining our free global community of Podiatrists and other interested foot health care professionals you will have access to post podiatry topics (answer and ask questions), communicate privately with other members, upload content, view attachments, receive a weekly email update of new discussions, access other special features. Registered users do not get displayed the advertisements in posted messages. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our global Podiatry community today!

  1. Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
    Dismiss Notice
Dismiss Notice
Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
Dismiss Notice
Have you liked us on Facebook to get our updates? Please do. Click here for our Facebook page.
Dismiss Notice
Do you get the weekly newsletter that Podiatry Arena sends out to update everybody? If not, click here to organise this.

Duda ortesis silicona

Discussion in 'Español' started by NavicularDrop, Sep 28, 2014.

  1. NavicularDrop

    NavicularDrop Member


    Members do not see these Ads. Sign Up.
    Hola a tod@s!!
    Tengo una duda que quería exponer.
    Me Diplome hace 1par de años pero no he ejercido apenas y mucho de los conocimientos se me han olvidado.
    Ahora lo estoy retomando en 1clinica, y tengo una paciente de 14 años dxco sd. Down, es una chica muy revoltosa y no para quieta, que va a venir a hacerse una ortesis digital, tiene acortamiento digital del 4° dedo PD y flexión dorsal de la falange proximal, lo cual hace que el dedo "se monte" sobre el 3°.
    Mi duda es, (1)es factible la reducción de es F.Plantar mediante la colocación de la ortesis?
    (2) de ser así, cual es la densidad a utilizar?
    (3) que tipo de ortesis realizariais?
    (4) hay algún tto alternativo que sea efectivo? O que pueda ser mejor tolerado por la paciente?

    Espero me podáis ayudar.
    1saludo a tod@s.
     
  2. NavicularDrop

    NavicularDrop Member

    Nadie aporta su opinión?
    Igual es una cuestión mas compleja de lo que parece, no se...
    Venga animaos!!
     
  3. the sant

    the sant Member

    No sé si te puedo ayudar mucho, pero a priori le haría un omega. La densidad, normalmente suelo mezclar dura con algo de blanda, supongo que irá en función de lo reducible que sea esa FD del dedo.
     
  4. ENRIQUE SANZ

    ENRIQUE SANZ Active Member

    No se si utilizaría una ortesis en silicona, lo que está claro es que usaría un vendaje en corbata, primero de aplicación nocturna y luego observar evolución.
     
  5. Jose Antonio Teatino

    Jose Antonio Teatino Well-Known Member

    Manda foto del pie de tu paciente.
    Un vendaje funcional podría estar mejor indicado que la ortesis de silicona; y te podría dar la pauta de como colocarlo.
     
Loading...

Share This Page