Welcome to the Podiatry Arena forums

You are currently viewing our podiatry forum as a guest which gives you limited access to view all podiatry discussions and access our other features. By joining our free global community of Podiatrists and other interested foot health care professionals you will have access to post podiatry topics (answer and ask questions), communicate privately with other members, upload content, view attachments, receive a weekly email update of new discussions, access other special features. Registered users do not get displayed the advertisements in posted messages. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our global Podiatry community today!

  1. Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
    Dismiss Notice
Dismiss Notice
Have you considered the Clinical Biomechanics Boot Camp Online, for taking it to the next level? See here for more.
Dismiss Notice
Have you liked us on Facebook to get our updates? Please do. Click here for our Facebook page.
Dismiss Notice
Do you get the weekly newsletter that Podiatry Arena sends out to update everybody? If not, click here to organise this.

Papiloma y quemadura

Discussion in 'Español' started by MuShu, Dec 28, 2011.

  1. MuShu

    MuShu Member


    Members do not see these Ads. Sign Up.
    Hola chic@s a ver si me podéis ayudar os cuento:
    Mujer que acude con molestia en el pulpejo, viene diagnosticada por el dermatólogo de verruga plantar, el cual se la trató con nitrógeno, pero ahí sigue. La paciente no volvió y se lo empezó a autotratar con cryopen, me ha comentado que se daba de 2 a 3 "sesiones" al día........... total que al deslaminar me he encontrado con una zona blanquecina super rara, supongo que sera quemadura por el cryopen.
    Justo al ladito tiene otro papiloma chiquitín, con alguna papila. En el grande no tiene nada...

    Después tiene otro en la zona de la 1ª articulación MTF. No tiene dolor, ni papilas, pero tiene perdida de dermatoglifos.

    Le he comentado que no puedo tratar hasta que eso no se cure, le he mandado silvederma, no se si conoceréis algún tratamiento mejor para estos casos.

    Después el que tiene en la 1ª articulación, no tiene ningún síntoma, tampoco hay papilas, pero si que se ve una zona sospechosa, ¿puede existir papiloma sin que se vea nada?

    ¿Puedo usar nítrico en la zona del pulpejo o necesito usar algo más débil?

    Muchas gracias y feliz navidad :santa:
     

    Attached Files:

  2. jsm

    jsm Active Member

    Yo seguiría con el silvederma y la revisaría cada 15 días, si es papiloma se dejará ver pronto.

    Salu2
     
  3. MuShu

    MuShu Member

    Gracias por tu comentario JSM, ya lo tiene mucho mejor. La verdad es que en ninguno de los 3 papilomas se observan papilas...

    Saludos
     
Loading...

Share This Page